30.07.-2.08.2019r,,”A może by nad morze?”-V tydzień wakacji

30.07 „Mieszkańcy podwodnych krain”
Smyki dowiedzą się kto mieszka w morzu? Co w nim rośnie? oraz Jakie są skarby morza? Na koniec Wykonamy pracę techniczną z wykorzystaniem sylwetki ryby.
31.07 „Pirackie skarby”
Będziemy szukać listu w butelce, który zachęci dzieci do wspólnych morskich przygód zakończonych poszukiwaniem pirackiego skarbu.
01.08 „Burza na morzu”
Choć słońce świeci, morze wzburzone,
dmuchamy mocno dziś w każdą stronę.
Fale i prądy morskie zrobimy,
statki z papieru w ruch tak wprawimy!
W basenie ryby łowić będziemy,
na wędkę szybko wszystkie złapiemy.
02.08 „Zabawy na plaży” Chlapu-plastu, już od brzasku
Budujemy miasto z piasku
Piękne miasto nad miastami
W jakim nie mieszkamy sami. W tym dniu będziemy świetnie się bawić na gorącej plaży. Prosimy o przyniesienie na ten dzień strojów kąpielowych.

29.07.2019r,,OBJAZDOWE STUDIO NAGRAŃ – EKSPERYMENTY Z DŹWIĘKIEM”

W najbliższy poniedziałek odbędą  się warsztaty związany ze Studiem Nagrań , w trakcie których dzieci poznają podstawowe urządzenia wykorzystywane w Studio oraz podstawową wiedzę dotyczącą fal dźwiękowych np:,,Jak powstaje echo „oraz zaprezentowanie zjawiska echa  z pomocą specjalistycznego urządzenia.Finałem spotkania będzie  zarejestrowanie  piosenki wykonanej przez nasze smyki:)

24.07.19 ,,Warsztaty ziołowe z WIEDŹMĄ”

Tego dnia odwiedzi nas Pani Agnieszka Waszak.Pani Agnieszka  opowie nam o ziołach, co można z nich zrobić, jak je stosować, czego zrywać nie wolno, takie bhp ziołowe. Dzieci będą oglądały , wąchały , dotykały  i próbowały  sezonowe świeże i suszone zioła . W czasie warsztatów wykonamy  wspólnie w kociołku ziołowe pomadki do ust.

22.07-26.07.2019r,,Magiczne zioła i przyprawy”-IV tydzień

„Medycy” we wszystkich kulturach i religiach posługiwali się określonymi roślinami i
produktami roślinnymi dla uzdrawiania i leczenia ludzi, ponieważ w sposób oczywisty
religia, sztuka leczenia i magia mają wspólne korzenie kulturowo – historyczne. Dlatego
dziś nawet ciężko chory pacjent wierzy w cuda spoza naukowej medycyny, które mogą
stać się jego udziałem. Dziś widzimy działanie lecznicze ziół przede wszystkim w tym, że
korzystnie wpływają one na system odpornościowy i wegetatywny system nerwowy.
Sztuka doprawiania potraw miała, odkąd sięga ludzka myśl, wymiar medyczny. Dobre
samopoczucie, uroda, pogodny nastrój i siła erotyczna przekazywane są przez hodowane
w ogrodzie przyprawy.. Wiele średniowiecznych ziół ma intensywny zapach, ponieważ wtedy zapachy, aromaty i fetor odgrywały znacznie większą rolę niż dziś. Obowiązywało
twierdzenie, że „choroby powodowane są złym lub zatrutym powietrzem”, tak więc
odwrotnie, usiłowano leczyć i zwalczać choroby przy pomocy zapachów. Inhalacje z
rumianku, olejku z mięty pieprzowej lub szałwii nawiązują bezpośrednio do tych dawno
sprawdzonych doświadczeń. Ale nowe zioła lecznicze i przyprawy nie
zadomowiły się zbyt dobrze, a jeśli już, to nie w celach leczniczych. Obecnie żyjemy w
czasach, gdy zioła i rośliny lecznicze ponownie cieszą się uznaniem.

Poniedziałek:-Oglądanie filmów edukacyjnych: „Wiem co jem – zioła”, „Pascal po polsku – Kwiaty i zioła jadalne” .Spacer po najbliższej okolicy w poszukiwaniu ziół. Suszenie ziół zebranych w podczas zajęć terenowych w celu przygotowania zielnika i dalszych działań.

Wtorek:Spotkanie z farmaceutką – wysłuchanie pogadanki na temat wpływu ziół na zdrowie człowieka, przeprowadzenie wywiadu z ekspertem, zapoznanie się z niektórymi lekami ziołowymi. Wykonywanie pracy plastycznych na temat „ Zioła”.

Środa:,,Warsztaty ziołowe z Panią Agnieszką Waszak,w czasie których dzieci wspólnie wykonają ziołowe pomadki do ust w kociołku wiedźmy.

Czwartek:Wykonanie saszetek zapachowych z ususzonych ziół – rozdrabnianie ziół, umieszczanie w saszetkach zapachowych w różnych proporcjach

Piątek-Wykonanie pesto z bazylii, orzeszków i oliwy oraz degustacja – poznanie możliwości wykorzystania ziół.Parzenie herbaty z zebranych i ususzonych ziół oraz herbat gotowych – porównywanie smaku, zapachu, wyglądu, poznawanie właściwości leczniczych.

15.07-19.07.2019r.„ W krainie zmysłów”

Doświadczanie świata przy pomocy zmysłów jest jednym ze sposobów poznawania rzeczywistości, przynoszącym nie tylko dobre efekty edukacyjne, ale także radość i satysfakcję dzieci

1. 15.07.19r. Poniedziałek „Zmysł wzroku” Tego dnia nasze smyki będą rozwijać swoją percepcję wzrokową, dzięki ćwiczeniom, zabawom dydaktycznym. Wezmą udział w „gimnastyce oczu”. Na koniec wykonają pracę plastyczną „Moje oczy”

2. 16.07.19r. Wtorek „Zmysł węchu” W tym dniu dzieci pobudzą swój zmysł węchu podczas ćwiczeń w rozpoznawaniu przeróżnych zapachów. Wezmą udział w aromaterapii. Stworzymy własne perfumy.

3. 17.07.19r. Środa „Zmysł dotyku” W trzecim dniu zmysłów, nasze smyki rozwiną swój zmysł dotyku , wykonując ścieżkę sensoryczną z różnymi fakturami, która przyczynia się do rozwijania wyobraźni dotykowej, usprawniania motoryki dużej oraz rozwijania równowagi. Na koniec dnia pudełko skarbów.

4. 18.07.19r. Czwartek „Zmysł słuchu” Dzieci mają dużą wrażliwość słuchową , także na dźwięki mowy i muzykę- rozróżniają wysokość, siłę i barwę dźwięków, wyczuwają rytm, melodię. Dlatego tego dnia smyki będą rozwijać swoją percepcję słuchową dzięki zabawom dźwiękowym.

5. 19.07.19r. Piątek „Zmysł smaku” Na koniec tygodnia nasze smyki będą pobudzać swoje kupki smakowe poprzez degustacje smakowitych różności w przeróżnych smakach. Każdy smyk wybierze swój ulubiony smak.

08.07-12.07.2019r „Mali Konstruktorzy”-II tydzień

„Powiedz mi, a zapomnę,
pokaż – a zapamiętam,
pozwól mi działać, a zrozumiem!”
Konfucjusz

Poniedziałek – „Stolarz mały- zrób to sam” Przedszkolaki będą miały okazje poznać jak wygląda praca Stolarza, z jakich korzysta narzędzi oraz jak dużo pracy trzeba włożyć aby powstał przedmiot z drewna. Przeczytamy również bajkę o Pinokiu i jego stwórcy, stolarzu Dżepetto. Na koniec mali stolarzę stworzą skrzyneczki na swoje drobiazgi.
Wtorek: „Nietypowe zajęcia malarskie” Dzieci przemienią się w prawdziwych artystów i pokazać swój talent malując i ozdabiając drewniane skrzynki. Zobaczą jak wyglądają prace wykończeniowe w zakładzie stolarskim. To będzie naprawdę wspaniały dzień dla naszych przedszkolaków!

Środa : ” Inżynier budowlany „Pewnie niektórzy z Was znają bajkę „Bob budowniczy”. Bob budowniczy miał za zadanie wybudować dom. Słynął z tego, że był najlepszym budowniczym. Tego dnia dzieci przemienia się w murarzy, poznają narzędzia jakich potrzebuje murarz na budowie. Mali murarze postawią duże budowle z małych bloczków.

Czwartek: „Konstrukcje wodne” Wykonanie konstrukcji wodnej, dzięki której będziemy mogli chłodzić się w upalne dni. Wykorzystamy materiały, których używa hydraulik w swojej codziennej pracy.

Piątek: „Odkrywca chemik” Rozbudzenie ciekawości otaczającego świata, oraz nauczenie dzieci prowadzenia obserwacj, doświadczeń i eksperymentów. Zamieniamy się w chemika, będziemy robić doświadczenia chemiczne. A kto wie może uda nam się odkryć coś niezwykłego i z chemika zamienimy się w odkrywce.

02.07.2019r ,,Spotkanie z ratownikiem WOPR-u”

01.07-5.07.2019R,,Małe i duże – co? Wakacyjne podróże „-Tydzień I

Okres wakacyjny to szczególny czas dla całej rodziny. Właśnie w lipcu i sierpniu wielu z nas wyjeżdża na urlop, a dzieci spędzają wakacje nad wodą, w górach. Towarzyszące wypoczynkowi odprężenie sprawia, że często zapominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Dlatego w tym tygodniu nasze Smyki będą chłonęły wiedzę na temat bezpieczeństwa.
Poniedziałek
Dziś w przedszkolu odwiedzi nas wyjątkowy gość, który opowie nam o służbach ochronnych, służbach bezpieczeństwa i przedstawi nam jak wygląda monitoring, systemy alarmowe itp. Doskonale wiemy, jak w dzisiejszych czasach nowa technologia może nam pomóc w poszukiwaniach. Nie zabraknie także gadżetów, które do tego służą, które są pomocne w służbie bezpieczeństwa.
Wtorek
Podczas pobytu nad wodą, pamiętajmy że kąpiel w miejscach nieoznakowanych, jest ZABRONIONA!! Zaznajomimy się z regulaminem kąpieliska, kto jest odpowiedzialny za nadzór kąpieliska. Poznamy zasady pierwszej pomocy i wiele innych ważnych rzeczy.
Środa

Będąc w górach, musimy pamiętać o wielu ważnych zasadach, poznamy je i będziemy utrwalać, bo w górach karetka do nikogo nie dojedzie, znalezienie kogoś jest bardzo trudne (nawet z powietrza) – nikt więc szybko nie udzieli nam pomocy, dlatego musimy być uważni, przestrzegać zasad i w podróż w góry najlepiej iść z kimś.. dowiecie się już dziś.
Czwartek
Wakacje na wsi, to czas spędzony w pięknych okolicznościach natury, jednakże musimy pamiętać o zagrożeniach jakimiś są kleszcze, dzikie zwierzęta, bezpańskie psy, które mogą zrobić krzywdę. Poznamy zasady, co robić by ochronić siebie w danej sytuacji.
Piątek
Pogotowie, straż pożarna, policja. Oni niosą nam pomoc, gdy tego potrzebujemy, Dziś poznamy pracę tych bohaterów. Poznamy numery ratunkowe poszczególnych służby
i utrwalimy całą wiedzę, aby nasze wakacji były BEZPIECZNYMI WAKACJAMI

Tabelka zajęć dodatkowych Czerwiec 2019

28.06.2019r ,,Rajska Wyspa „-wycieczka sensoryczna do Chatki Spełnionych Marzeń